Propers Actes
Presentació del llibre "El radar americà" de...
Presentació del llibre "El...
Jornada tècnica 'Nou codi d'Accessibilitat de...
Jornada tècnica 'Nou codi d...
Quatre instal·lacions efímeres dels Premis d’Arquitectura...
Quatre instal·lacions efímeres...
Cloenda del cicle avantguarda | [M] Masterclass | Mariona...
Cloenda del cicle avantguarda | ...
Presentació del llibre "L'interiorisme comercial com a patrimoni"
Presentaran el llibre Xavier Olivella, gerent de l'Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida de l'Ajuntament de Barcelona, Enric Steegmann, arquitecte i president de la Fundació EINA, Jordi Rogent, arquitecte i ex-cap del Departament de Patrimoni Arquitectònic de l'Ajuntament de Bartcelona, i Àlex Mitrani, professor d'EINA i coordinador del llibre.
L'acte, organitzat per la Cooperativa Jordi Capell i el Col·legi d'Arquitectes de Catalunya, serà presidit per Manuel Ruisánchez, vocal de Cultura del COAC.
Amb motiu de la presentació del llibre es durà a terme una taula rodona amb especialistes del sector, per tractar sobre el problema del desaparició de botigues de valor patrimonial des del punt de vista del disseny.
Taula roda amb:
·Xavier Olivella, gerent de l'Institut Municipal del Paisatge Urbà i la Qualitat de Vida de l’Ajuntament de Barcelona.
·Enric Steegmann, arquitecte i president de la Fundació EINA.
·Jordi Rogent, arquitecte i ex-cap del Departament de Patrimoni Arquitectònic de l’Ajuntament de Barcelona.
·Alex Mitrani, professor d’EINA i coordinador del llibre.
·Manuel Ruisánchez, arquitecte i vocal de Cultura del COAC.
"L’interiorisme comercial com a patrimoni. Una aproximació des del món del disseny" és un exercici de recerca, a manera d’aportació documental i d’exemple de mirada històrica sobre els interiors comercials moderns ja desapareguts a Barcelona. El llibre contribueix a preservar el caràcter efímer de l’interiorisme comercial i a protegir i generar valor cultural, simbòlic, humà i econòmic per a Barcelona i la seva ciutadania.
L’actualització dels lloguers i la Llei d’Arrendaments Urbans de 2015 ha provocat la desaparició i la renovació constant de comerços. Aquest context ha compromès la identitat de les ciutats i Barcelona és un clar exemple.
La publicació reivindica la dimensió patrimonial del món del disseny comercial i col·labora en la definició quantitativa de la identitat urbana de Barcelona i del seu futur. I també rescata de l’oblit el valor del disseny i pot servir de model per a comerços i botigues.
Recupera el vídeo de la presentació aquí: