Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general

MARQ 22-23: Els possibles nous barris vells. Presentació dels TFM, en procés

Imatge: 
© Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona
En el marc de la Setmana de l’Arquitectura i la Construcció SACudg 2S 22-23. Àmbit de l'Edificació - EPS - UdG, el dijous 23 de març, de 16 a 19 h, la sala Rafael Masó de la Demarcació de Girona del COAC acollirà la presentació dels Treballs Final de Màster en procés per part dels estudiants de l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona del curs 2022-2023. En aquests treballs, els estudiants donen resposta a les necessitats del Barri Vell de Girona, en continuïtat amb el curs passat i amb el procés participatiu 'Per un Nou Vell', liderat per l'arquitecta Itziar González, juntament amb l’Ajuntament de Girona i l’Associació de veïns i veïnes del Barri Vell.

En aquests treballs es plantegen diverses actuacions que van des d’intervencions en equipaments actualment sense ús, canvis d'ús en edificis existents, propostes sobre l’espai urbà, els accessos, recorreguts i jardins, fins a treballs que se situen en els límits del barri vell i el riu.  Al final de la presentació s’obrirà un torn de debat amb els professors i estudiants, així com amb estudiants d’edicions anteriors i els assistents a l’acte.

La reutilització d'edificis patrimonials buits o espais públics infrautilitzats, es presenta com una de les oportunitats per la reactivació del centre de la ciutat i, alhora, com una possible solució a altres problemes com la falta d’habitatge social, d'equipaments i serveis, d’accessibilitat, etc. posant en el centre la millora de la qualitat de vida dels habitants del barri vell de Girona.

Els estudiants d’Arquitectura de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, en aquesta edició han identificat una sèrie d’espais d’oportunitat que ofereix la ciutat i les seves problemàtiques, amb una primera fase d’anàlisi i de coneixement profund del lloc i, posteriorment, cada estudiant ha proposat un tema, un espai i un programa que es concreta en un projecte arquitectònic, urbanístic o paisatgístic.

Versió per a imprimirPDF version