Propers Actes
Exposició: 'Mirades Terra. Rastres terrenals de Marc Torra'
Mirades terrenals
No hi podem fer res, existim. És inevitable, gravitem. Ens hi va la vida, remenem la terra.
Ocupem cims i esquerdes, endolcim terres aspres i fem el cuc flirtejant amb la pell fina, entre el sobre i el sota terra. És el paisatge humanitzat, trepitjat per peus i rodes, i transformat per mans endurides i màquines sofisticades. És la terra condicionada pels nostres errors i encerts, marcada per sempre des de la primera mirada, sorpresa i innocent.
Viatjo cercant les marques a la pell. Totes. Sense prejudici històric ni social. Viatjo a través de la superfície sense defugir la gravetat, m’obligo a moure’m-hi arran. Viatjo expectant una bellesa difícil d’anticipar. Amb els anys d’educar la mirada, la sort del passavolant, el mètode, qui sap com, potser veuré alguna cosa. I si hi ha intimitat, connectarem, oblidaré que sóc aquí, perquè hi he vingut. Només hi haurà mans amb gestos apresos i ulls alimentant el cap, el cor i el sensor fotogràfic.
I conduint passaré de l’èxtasi al dubte. Els girs de volant em portaran fins a la pantalla, passant per tots els racons lluminosos i foscos, encara sense perspectiva, amb la feina a mig fer. Només amb alguns indicis, unes pistes. Sense saber si són rastres imaginaris, espirituals, o efectivament terrenals.
Marc Torra - Fragments.imatges

La Delegació de l'Alt Empordà del COAC participa en el concurs de les Creus de Maig
En aquesta nova edició, la Delegació de l’Alt Empordà del COAC va participar com a Jurat en aquest concurs en el qual van participar un total de 22 entitats, una xifra que supera notablement les inscripcions de les darreres edicions, donant vida a una celebració que es manté viva des del 1941 i que preserva l’esperit festiu de Figueres més enllà del seu origen religiós.
Les sis creus guardonades van destacar per la seva originalitat i qualitat artística, fent valdre la riquesa creativa i la diversitat de les entitats participants. El premi al millor disseny va ser lliurat per l’arquitecte, Dídac Franco, subdelegat de l’Alt Empordà.
Visita al Pla Especial dels Recs de Banyoles
El projecte guardonat destaca per la seva capacitat de teixir vincles entre disseny, sostenibilitat i rellevància social, i esdevé un exemple viu de com l’urbanisme pot generar qualitat de vida i respecte pel paisatge. La visita permetrà conèixer els criteris conceptuals i tècnics del projecte, dialogar amb membres de l’equip redactor i promotor, i reconnectar amb els valors del Premi Toni Cobos: rigor, continuïtat, arrelament i humilitat, directament en el lloc on prenen forma.
Aquesta activitat s’adreça a professionals de l’arquitectura, l’urbanisme, el paisatge i la gestió pública, però també a persones interessades en com el nostre entorn construït pot generar comunitat i benestar.
Amb el suport de la Diputació de Girona.
Preu:
Gratuït per als associats a GRETA, els membres del CEC i els col·legiats al COAC.
Altres professionals: 10 € mitjançant transferència bancària al compte corrent ES71 3183 1700 6210 0417 2027 indicant com a concepte "Rec de Banyoles' i el vostre nom i cognoms
INSCRIPCIONS
Places limitades per rigorós ordre.
Inscriu-t'hi

IX Jornada Turisme, Territori i Societat
En aquesta nova edició, la jornada, que la presentarà el periodista Josep Puigbó, està dividida en quatre taules temàtiques sobre aspectes que incideixen plenament en la indústria turística: l'aigua, la intel·ligència artificial, la identitat gastronòmica, l'oferta cultural i les propostes turístiques emergents.
Programa
9.15 h - Sessió obertura
9.30 h - Les aigües
- Joan Gaya, enginyer industrial
- José Luis de Vicente, director del Museu del Disseny de Barcelona
- Xavier Grasset, periodista TV3
10.25 h - Intel·ligència artificial i turisme
- Genís Roca, president de la Fundació Puntcat
- Karina Gibert, enginyera informàtica i professora de la UPC
- Laura Rosel, periodista i directora de comunicació de la Universitat de Barcelona
11.20 h - Cafè i descans
11.50 h - Propostes turístiques emergents a l’Empordà
- Maria Baró. Celler Peralada. Arquitectura i vins
- Ignasi Mas Bagà. Girona Football Academy Puma
- Montse Faura. Brots. Festival de tardor
- Miquel Curanta. Periodista Ràdio Capital
12.10 h - Identitat gastronòmica d’una destinació
- Joan Roca, cuiner i copropietari del Grup Roca.
- Nandu Jubany, cuiner i propietari del Grup Jubany.
- Trinitat Gilbert, periodista del Diari Ara.
13.05 h - L'oferta cultural a les destinacions turístiques
- Jordi Martí Grau, secretari d’Estat de Cultura.
- Ingrid Guardiola, realitzadora, productora i assagista cultural catalana.
- Jaume Serra, delegat de Prisa Media a Catalunya.
14.00 h - Relat.
A càrrec de Joaquim Nadal.
14.20 h - Cloenda institucional
14.45 h - Dinar a peu dret als jardins del Castell
INSCRIPCIONS
Preu: 35,00 € (inclou jornada i dinar)
Inscriu-t’hi
