Puntúa de l'1 al 5 els següents aspectes de les noves seccions.
Pregunta 1 2 3 4 5
Disseny del nou entorn
Facilitat d’ús
Utilitat de les gestions que pots realitzar
Impressió general
Cerdanyola del Vallès

Visita tècnica Sincrotró Alba a Cerdanyola del Vallès

Imatge: 
Imatge: © Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

La Intercol·legial Tècnica del Vallès organitza, el dijous 12 de juny a les 12 h, una visita guiada a les instal·lacions del Sincrotró ALBA, a Cerdanyola del Vallès. El guiatge anirà a càrrec de Carles Colldelram, enginyer industrial i Transversal Section Head-Engineering Division del Sincrotró ALBA.

La visita començarà amb la presentació del Centre amb un breu vídeo i continuarà fent un recorregut per les instal·lacions. Coneixerem l'exterior de l'accelerador de partícules, les seves aplicacions científiques i les línies de llum, on es fa la recerca bàsica per la qual es requereix un Sincrotró.

Ja a l’àrea experimental visitarem el bunker de l'accelerador, les diferents estacions experimentals així com les instal·lacions i equipaments científics i tècnics, per conèixer els principis bàsics de la física en què es basa el seu funcionament, des de les principals solucions tecnològiques que fan possible el sincrotró, diferents àmbits de l'enginyeria, de les infraestructures i de les mecàniques d'alta precisió.

L'ALBA és el primer laboratori de llum de sincrotró que es va construir al sud-oest d'Europa i és la instal·lació científica més gran i més complexa mai feta al país. Aquesta important infraestructura és un punt d'atracció de talent i té un efecte catalitzador sobre la competitivitat de la comunitat científica i empresarial de la seva àrea d'influència, atès que permet generar coneixements i serveis innovadors a nivell mundial. Tant per la seva dimensió com pel fet de ser el primer existent a Espanya, el Sincrotró ALBA consolida Catalunya com un dels centres de recerca líders d'Europa.

Si voleu inscriure-us complimenteu el següent formulari d'inscripció 

Activitat gratuïta 

Places limitades 

PDF version

Visitas guiadas al Recinto Mundet

Imatge: 
TAF - Trabajos aéreos y fotogrametricos
Un año más, en el marco de las Semanas de Arquitectura, el COAC Barcelona impulsa las Fiestas de Arquitectura 2025, del 17 de mayo al 21 de junio.

De la mano de la arquitecta Monica Fornt Baldrich, proponemos un paseo por el recinto de Llars Mundet, proyecto de ciudad asistencial promovido por la Diputación de Barcelona y construido en los años 50 gracias al donativo del matrimonio formado por Artur Mundet y Anna Gironella. Conoceremos su historia a través del proyecto del arquitecto Manuel Baldrich, un proyecto moderno para la época, que combina urbanismo, arquitectura, paisajismo y artes plásticas.

Fechas de las visitas:

- Sábado 17 de mayo a las 10 h. Inscripciones
- Sábado 24 de mayo a las 10 h. Inscripciones
- Sábado 31 de mayo a las 10 h. Inscripciones
- Sábado 7 de junio a las 10 h. Inscripciones
- Sábado 14 de junio a las 10 h. Inscripciones
- Sábado 21 de junio a las 10 h. Inscripciones

Después de cada visita, además, se llevarán a cabo Talleres Familiares también en el marco de las Fiestas de Arquitectura. Más información
PDF version
Badia del Vallès

Visita tècnica: Escola de Boxa La Cubierta, de Badia del Vallès

Imatge: 
Adrià Goula
La Intercol·legial Tècnica del Vallès organitza, el dimarts 10 de juny a les 10 h, una visita tècnica guiada a l'Escola de boxa “La Cubierta” de Badia de Vallès, un projecte de recuperació d'una antiga piscina abandonada transformada en escola de boxa.

El guiatge anirà a càrrec de l'arquitecte Daniel Serrano, autor del projecte, antic arquitecte municipal i fundador i soci de l'estudi d'arquitectura Rodal. Arquitectura - Consultoria.

“La Cubierta” és un projecte que parteix de la necessitat de donar unes condicions espaials mínimes a una activitat amb molta demanda al municipi on es troba i, per aconseguir-ho, ho fa a través de la reinterpretació d'un espai preexistent en desús. Tal com va definir el jurat de la 9a Mostra d'Arquitectura del Vallès, “demostra de manera excepcional com una intervenció arquitectònica mínima, basada en la lectura adequada de l’espai disponible, pot transformar un lloc de manera profunda, canviant completament la seva configuració i percepció, a força d'aprofitar totes les característiques arquitectòniques que oferia un ús anterior i d’aplicar-les al destí final.”

Es tracta, doncs, de la relectura del patrimoni d’un escenari perifèric postindustrial i del disseny i execució d'obra de manera col·lectiva i participada, replantejant el valor d’ús d’un espai abandonat. En aquest sentit, el projecte parteix de la voluntat de reconfigurar l’espai d’una manera antinostàlgica en l'àmbit compositiu però respectuosa amb l'essència del lloc, que ve definida per les interaccions socials que s’hi produïen durant la seva primera vida i que se segueixen produint el dia d'avui després de la seva transformació.

Durant la visita es podrà comprovar l'evolució de l'espai durant els més de dos anys de funcionament que ha tingut, observant l'apropiació del lloc per part dels usuaris i la seva transformació adaptant-se a les seves necessitats.

Si voleu inscriure-us complimenteu el formulari d'inscripció.

Activitat gratuïta
Places limitades

PDF version

Inter Seus: Obres de restauració de la Seu de Manresa

Imatge: 
@JaumeSoldevila
Amb la voluntat de promoure l'intercanvi cultural, les Demarcacions de les Comarques Centrals i l'Ebre es hem unit per organitzar dues visites guiades a les obres de restauració de part de la Catedral de Santa Maria de Tortosa i a les obres de rehabilitació de la Basílica de Santa Maria de La Seu de Manresa, a càrrec dels respectius arquitectes directors.
 
El passat mes d'abril vam gaudir de les obres de restauració de l'Absis de la Catedral de Tortosa i el dissabte 7 de juny ens apropem a les Comarques Centrals per a conèixer la Basílica de Santa Maria de La Seu de Manresa de la mà de l'arquitecte Jaume Soldevila i Segura i l'arquitecte tècnic, Jaume Soldevila i Ribera.

Dissabte 7 de juny podrem gaudir de la visita guiada amb el següent programa:

11.00 h Recepció als companys i les companyes de Terres de l'Ebre i Comarques Centrals davant de l'entrada de la Basilica de Santa Maria de La Seu de Manresa.
11.15 h Visita a l'Espai Oliba on podrem gaudir de les diferents etapes de construcció que va experimentar la Seu.
12.00 h Inici de la visita a les obres de restauració de les naus laterals i cobertes de la Basílica amb la coberta de la nau central.
13.30 h Desplaçament cap al Restaurant Taverna 1913 (Plaça Major, 13. Manresa)
14.00 h Dinar al Restaurant Taverna 1913 (menú de dissabte 7 de juny: 25 € / Opció vegana 23€)
 
Per a realitzar la visita cal fer inscripció prèvia abans del dia 2 de juny a travès d'aquest formulari.

Us hi esperem!
 
Patrocinat:

PDF version

Pàgines