COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA
Publicat a COL·LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (http://www.coac.arquitectes.cat)

Inici > Arquitectura & FM: Del Build to Rent al Co-Living

Planol Edifici [1]

Arquitectura & FM: Del Build to Rent al Co-Living

Imatge: 
© Roca Barcelona Gallery

Entitat Organitzadora : COAC, Roca Barcelona Gallery

Lloc: Instagram Live

Demarcació : COAC

Data inici : Dimecres, 24 febrer, 2021

Horari: 19 h

Tornar [2]
El Grup de Treball de Facility Management del COAC i el Roca Barcelona Gallery organitzen la jornada "Del Build to Rent al Co-Living", que tindrà lloc el proper 24 de febrer a les 19 h. L'acte, que compta amb la col·laboració de l'ACFM i la revista Facility Management & Services, es retransmetrà en directe a través de l'Instagram del Roca Gallery [3].

Programa:

Presentació:
Marc Escolà, Roca Barcelona Gallery

Introducció i moderació:
Miquel Àngel Julià, coordinador del GT Retail del COAC

Taula rodona:

Felip Neri Gordi, arquitecte i FM, membre de la ACFM
Vanessa Sans, fundadora i consultora HAPPY WORKING LAB
Alexandra Ramió, sòcia i consultora de H.W.L.
Javier Olóriz, director d'Operacions Espanya STARCITY
Emma Bellosta, directora d'Asset Management STONEWEG

Cloenda:
Agustí Serra i Monté, Secretari de l'Agenda Urbana i Territori de la Generalitat de Catalunya


El confinament ha posat a prova la utilització i adequació dels espais físics i ha qüestionat les formes de viure, estudiar, treballar, etc. De fet, la situació viscuda durant el 2020 ha apropat canvis que ja estaven a l'horitzó: evitar desplaçaments per treballar, viure de lloguer a un preu assequible, reconèixer la comunitat en la qual es conviu, disposant de zones comuns híbrides...

En aquest context, els hotels tancats busquen noves fórmules a mig camí entre el co-housing i el co-working, amb la perspectiva de convertir-se en un nou model més obert i interconnectat amb el seu entorn.

El Facility Management ha intervingut determinadament en els canvis produïts durant aquest any i és necessari que ho faci també en els diferents moments de gestació d'un edifici: conceptualització, projecte, construcció, explotació, dinamització i conservació.

Moltes promotores han detectat el canvi i han començat a construir per a lloguer, plantejant-se tot el cicle de vida més enllà de la venda. D'altres, estan transformant o construint co-livings de nova generació, sencers o mixtes incloent ús hoteler.

Els nous espais construïts, precisen d'usos i serveis flexibles i adaptables amb facilitat. Els edificis tenen vida després del seu lliurament, i el facility manager és la figura clau per a la seva conceptualització inicial i dinamització.

Les consultories especialitzades en models d'economia i hàbitats col·laboratius han d'intervenir des del plantejament inicial en aquest projecte de vida, en paral·lel al projecte de serveis del FM i pensant en com seguiran evolucionant i transformant-se les formes de viure.

Aquest nou camí s'ha d'iniciar ja des del planejament urbanístic fent més flexibles els usos, per no ralentitzar el canvi possibilitant el co-living en sòl terciari si prové d'un hotel o en sòl residencial si parlem d'hàbitats col·laboratius.

 

PDF version [4]

Copyright@ Col·legi d'Arquitectes de Catalunya : http://www.coac.arquitectes.cat/ca/suport/arquitectura-fm-build-rent-coliving

Links:
[1] http://www.coac.arquitectes.cat/sites/default/files/co-living_1080.png
[2] http://www.coac.arquitectes.cat/ca/javascript%3Ahistory.back%281%29
[3] https://www.instagram.com/rocabarcelonagallery/
[4] http://www.coac.arquitectes.cat/ca/printpdf/print/24407